Slimnīcu uzņemšanas nodaļas

Ja iedzīvotājam nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība, bet viņš neizsauc Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi un vēlas patstāvīgi vai ar tuvinieku palīdzību vērsties slimnīcas uzņemšanas nodaļā, būtiska ir informācija par tur pieejamajiem medicīnas pakalpojumiem, kas tiek sniegti neatliekamos gadījumos.
Lai ārstniecības iestādē varētu saņemt noteikta veida palīdzību, tajā jābūt nodrošinātai atbilstošu speciālistu dežūrēšanai un pieejamam nepieciešamajam aprīkojumam. Piemēram, ir slimnīcu uzņemšanas nodaļas, kurās var vērsties, ja ir aizdomas par kaula lūzumu, savukārt citās var vērsties, ja gūti ķermeņa apdegumi vai ir grieztas brūces.

Ir apkopota informācija par slimnīcu uzņemšanas nodaļām, kurās tiek sniegti valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi, kā arī informācija par to palīdzības sniegšanas profiliem. Informāciju skatīt šeit.

 

Kas jāņem vērā?

  • Pirms došanās uz uzņemšanas nodaļu ieteicams ar to sazināties, lai precizētu palīdzības saņemšanas iespējas.
  • Slimnīcu uzņemšanas nodaļās netiek sniegta valsts apmaksāta medicīniskā palīdzība gadījumos, kas nav neatliekami un kuros nepieciešama plānveida pakalpojuma saņemšana!

 

Steidzamās medicīniskās palīdzības punkti

Steidzamās medicīniskās palīdzības punktos un Bērnu slimnīcas traumpunktā veselības aprūpes pakalpojumus sniedz pacientiem, kuriem ir trauma, pēkšņa saslimšana vai hroniskas slimības saasināšanās, kas prasa steidzamu ārstniecības personu iejaukšanos, un nepieciešamā palīdzība pārsniedz primārās veselības aprūpes ārsta kompetenci.
Ja pacienta atrašanās vietas tuvumā nav steidzamās medicīniskās palīdzības punkta, iespējams vērsties slimnīcas uzņemšanas nodaļā, kurā sniedz atbilstošos pakalpojumus. Informāciju, par tuvākajiem steidzamās medicīniskās palīdzības punktiem skatīt šeit.

 

Nacionālā veselības dienesta
bezmaksas informatīvais tālrunis: 80001234

Zvanot uz Nacionālā veselības dienesta bezmaksas informatīvo tālruni 80001234, iedzīvotāji var saņemt informāciju par valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem un to saņemšanas kārtību.

Bezmaksas informatīvā tālruņa darba laiki:

  • Pirmdienās, otrdienās, trešdienās, ceturtdienās un piektdienās no plkst. 8.30 līdz 17.00
  • Pirmssvētku dienās no plkst.8.30 līdz 16.00

Zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni, iedzīvotāji var uzzināt:

  • kādus ārstnieciskos pakalpojumus apmaksā valsts;
  • kārtību, kādā var saņemt valsts apmaksātos ārstnieciskos pakalpojumus;
  • informāciju par pacienta iemaksām un no pacientu iemaksām atbrīvotajām kategorijām;
  • kā arī gūt atbildes uz citiem interesējošiem jautājumiem par veselības aprūpi.

 
Brīdinām, ka lielā ienākošo zvanu skaita dēļ savienojumu ar operatoru atsevišķos gadījumos varētu būt jāgaida vairāk nekā 10 minūtes! Aicinām iepazīties ar interesējošo informāciju mājaslapas sadaļās:

  • Iestādes, kas sniedz valsts apmaksātus pakalpojumus (t.sk. kontaktinformācija un rindu garumi)
  • Eiropas veselības apdrošināšanas karte
  • Vēža profilaktiskās pārbaudes
  • Kompensējamo zāļu saraksts

Ja Jums radušās šaubas par ārstniecības iestādes vai ārsta darba kvalitāti (piemēram, aizdomas par nepareizu vai nekvalitatīvi veiktu izmeklēšanu vai ārstēšanu), aicinām vērsties Veselības inspekcijā, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē - tālr. 67221244,67081611, e-pasts: vi@vi.gov.lv.
 

 
Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis: 66016001

Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 ir Veselības ministrijas plānots un Nacionālā veselības dienesta organizēts medicīnisko padomu tālrunis, kura galvenais mērķis ir nodrošināt iedzīvotājiem iespējas ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskas padomus, kā rīkoties vienkāršu saslimšanu gadījumos, kuru risināšanai nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. 
Elektroniskai sarakstei ar Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķiem var izmantot e-pastu, rakstot e-pasta vēstules uz medkonsultacija@gmail.com. Tehnisku iemeslu dēļ aicinām saziņai ar tālruņa mediķiem šobrīd neizmantot "Skype" (medkonsultacija), izvēloties citus saziņas veidus.

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa darba laiks:

  • darba dienās: 17.00 - 8.00
  • brīvdienās un svētku dienās: visu diennakti

Cik jāmaksā par zvaniem uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni?
Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 nav paaugstinātas maksas tālrunis. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa, zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem par zvaniem uz fiksēto Rīgas diapazona numuru. Lai noskaidrotu maksu par zvanu un to, vai operatora piedāvātais tarifs ietver arī zvanus uz fiksēto tālruņu numuriem, zvanītājam jāvēršas pie sava operatora.

Kas jāņem vērā, zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni?

  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001, medicīniskus padomus Latvijas iedzīvotājiem sniedz latviešu valodā, krievu valodā un angļu valodā.
  • Uz numuru 66016001 var zvanīt iedzīvotāji no visas Latvijas un no visiem telekomunikāciju operatoriem.
  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, vispirms tiek atskaņots paziņojums par tālruni un par to, ka saruna tiks ierakstīta. Pēc paziņojuma izskanēšanas zvanu pieņem pirmais brīvais mediķis. Ja zvanīšanas brīdī visi mediķi būs aizņemti, sarunu novirzīs gaidīšanas režīmā līdz kāds no mediķiem būs brīvs.
  • Zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, zvanītājs var palikt anonīms. Lai nepieciešamības gadījumā varētu pārzvanīt (ja pārtrūkst saruna), mediķis lūgs informāciju par zvanītāju (vārdu, tālruņa numuru, atrašanās vietu).
  • Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķis sniegs medicīniskus padomus vienkāršu saslimšanu gadījumos, kad nav nepieciešama neatliekamā medicīniskā palīdzība. Var būt situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt, šādos gadījumos mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk doties pie ārsta vai arī pāradresēs zvanu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam, ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību.

 

Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi izsaukt iespējams, zvanot pa tālruni “113”.

 

Dežūrārsti (ārpus ģimenes ārsta darba laika)

Gadījumos, kad apmeklēt ģimenes ārstu nav iespējams (ārpus ģimenes ārstu darba laika), bet veselības stāvoklis neļauj gaidīt, Rīgā un citās lielākajās pilsētās ir pieejami dežūrārsti. Dežūrārsts sniedz palīdzību visiem iedzīvotājiem ārstniecības iestādes darbības teritorijā neatkarīgi no tā, pie kura ģimenes ārsta pacients ir piereģistrēts.

Informāciju par dežūrārstiem, viņu pieņemšanas vietām un darba laikiem meklējiet šeit.